Wycieczka do Gdańska

W dniach 07-08.06.2022r. klasy 8a, 8b, 7a oraz część klasy 7b brały udział w zorganizowanej wycieczce Canpol – Malbork – Gdańsk. Pierwszy dzień zaczęliśmy od wizyty w Zoo w Canpolu w Człuchowie, w którym mogliśmy zobaczyć między innymi: lwa, tygrysa, zebry, żubry, małpy, kozy, ptaki, wielbłądy i wiele innych zwierząt. Następnym przystankiem był Malbork, gdzie razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki. Zwiedziliśmy Zamek Średni z siedzibą wielkiego komtura, Zamek Wysoki z salą kapitulną, skarbcem i Kościołem Zamkowym, Przedzamcze nazywane też Niskim Zamkiem, wielką zbrojownię, kaplicę św. Wawrzyńca oraz potężne mury. Po zakupie pamiątek i odwiedzenia pobliskiego McDonalda późnym popołudniem dotarliśmy do Gdańska. Wybraliśmy się na spacer po Półwyspie Westerplatte – miejscu rozpoczęcia II Wojny Światowej, przeszliśmy pod pomnik Obrońców Wybrzeża i mieliśmy chwilę czasu na zadumę i zakup pamiątek. Przed wyjazdem do hotelu zaszliśmy nad morze. Drugi dzień przeznaczyliśmy na zwiedzenie Gdańska. Pani przewodnik oprowadziła nas po Starym i Głównym Mieście. Widzieliśmy pomnik Heweliusza, kościół św. Katarzyny, Złotą Bramę, Dom Uphagena, fontannę Neptuna, Zieloną Bramę, słynnego Żurawia, Pocztę Polską, mury miejskie i słynną ulicę Długą. Po zwiedzaniu mieliśmy chwilę dla siebie, na obiad i pamiątki. Około godziny 20 zmęczeni wróciliśmy do Złocieńca.