Poznajemy historię naszego regionu – wycieczka do Koszalina

29 września 2022 roku okazał się być wyjątkowym dniem dla uczniów klas IVa, IVb i Va. Odwiedziliśmy dawną stolicę województwa – Koszalin. Wizytę rozpoczęliśmy od spaceru po centrum, poznania historii ratusza miejskiego i katedry. Dużo radości sprawiła zabawa z gołębiami, które niestety nie oszczędziły jednej z naszych koleżanek i zaznaczyły na jej bucie swoją obecność. Kolejnym punktem programu była lekcja w muzeum. Ten niezwykły obiekt zachwycił nas bogactwem eksponatów pokazujących historię miasta i regionu od czasów najdawniejszych do współczesności oraz piękną klatką schodową ze spektakularnymi witrażami. Szczególną uwagę zwróciliśmy na wiejskie chaty, w pełni wyposażone i zaskakujące na przykład ciepłymi piecami kaflowymi. Potem był czas na godzinę intensywnych zajęć sportowych w PlayPark Rodzinnym Parku Rozrywki. Zmęczeni, ale szczęśliwi pojechaliśmy do McDolalda. Posiłek i odpoczynek przydał się przed wizytą na Górze Chełmskiej. Podejście na jej szczyt nie okazało się zbyt wyczerpujące (zaledwie 133 metry n.p.m.). To, co czekało na nas na końcu, było niesamowite. Święte miejsce dla pielgrzymów w województwie zachodniopomorskim z Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej i wieżą widokową, z której zobaczyliśmy panoramę Koszalina, Jezioro Jamno i Morze Bałtyckie okazały się wisienka na torcie naszej czwartkowej podróży. Przywieźliśmy do domu dużo wrażeń, wspomnień i nowych przyjaźni.

O bezpieczeństwo, dobrą zabawę i organizację wyjazdu zadbali pani Edyta Hazeńska, Katarzyna Samulewska i pan Patryk Kramski.